Στην πορεία της ανάπτυξης της η Επιστήμη έχει έρθει σε αντιπαράθεση με τη Θρησκεία.Τα βασικά ερωτήματα της Επιστήμης είναι, η ύπαρξη ή όχι δημιουργού της ζωής ,του σύμπαντος ,του ορατού και αόρατου κόσμου ,η σκοπιμότητα της δημιουργίας. Είναι τα ίδια ερωτήματα που οι Θρησκείες δίνουν απάντηση.
Τις περισσότερες φορές η Θρησκεία έχει γίνει ισχυρός πολέμιος των επιστημονικών απόψεων που εκφράστηκαν κατά καιρούς.Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα, η θεωρία της εξελίξεως του Δαρβίνου εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αμφισβητείται από τη χριστιανική θρησκεία,η μετάβαση από το γεωκεντρικό σύστημα στο ηλιοκεντρικό σύστημα που απείλησε το Γαλιλαίο με τη πυρά. Τα τελευταία χρόνια οι ανακαλύψεις της βιοτεχνολογίας βρίσκουν ισχυρή αντίδραση από τη Θρησκεία διότι η τεχνητή γονιμοποίηση, η κλωνοποίηση ,η παρέμβαση στο DNA θεωρούνται παρέμβαση στο έργο του Θεού.
Μεγάλοι επιστήμονες με επιχειρήματα έχουν αντιπαρατεθεί και έχουν πάρει θέση προασπίζοντας την επιστήμη ενάντια στο σκοταδισμό,στις αγκυλωμένες ιδέες και στη παρεμπόδιση της επιστήμης στο έργο της.
Ο διάσημος φυσικομαθηματικός Στέφεν Χόκινγκ στο πρόσφατο βιβλίο του με τίτλο «Το Μεγάλο Σχέδιο» εκφράζει μια αθεϊστική άποψη που έρχεται σε αντίθεση με όλες τις μονοθεϊστικές Θρησκείες του κόσμου. «Το χέρι του Θεού δεν ήταν απαραίτητο για να δημιουργηθεί το σύμπαν και να λειτουργήσει, το οποίο σχηματίσθηκε από μόνο του, με τη λογική των νόμων της φυσικής.Επειδή υπάρχει ο νόμος της βαρύτητας, το σύμπαν μπορεί και να δημιουργηθεί από μόνο του, εκ του μηδενός. Η αυθόρμητη δημιουργία είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχει κάτι, για τον οποίο υπάρχει το σύμπαν, για τον οποίο υπάρχουμε εμείς.Δεν είναι απαραίτητο να επικαλούμαστε τον Θεό για να ενεργοποιήσει το σύμπαν.» Παλαιότερα, ο Χόκινγκ υποστήριζε πως το να θεωρούμε τον Θεό δημιουργό του σύμπαντος δεν είναι κάτι ασύμβατο με την επιστήμη.
«Αν ανακαλύψουμε μία ολοκληρωμένη θεωρία, θα ήταν ο απόλυτος θρίαμβος της ανθρώπινης λογικής – γιατί τότε θα γνωρίζαμε το νου του Θεού», έγραφε στο βιβλίο του «Μία σύντομη ιστορία του χρόνου» το 1988.
Ωστόσο οι νέες θεωρίες στη φυσική, όπως λέει, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το σύμπαν δεν είχε ανάγκη τον Θεό για να δημιουργηθεί. Στο νέο βιβλίο του, αποδομεί τη θεωρία του Ισαάκ Νεύτωνα σύμφωνα με την οποία το σύμπαν δεν μπορεί να δημιουργήθηκε χωρίς το χέρι του Θεού.
Η κεντρική όμως επιστημονική ιδέα της άποψης του Χόκινγκ είναι ότι φαίνεται δεν υπάρχει καμία «θεωρία του παντός» που θα εξηγήσει το κάθε τι υπό ενιαία μορφή.
Όμως ακόμη και αν δεν είναι δυνατό να βρεθεί μια ενιαία θεωρία που να ερμηνεύει τα πάντα ,παρόλα αυτά η επιστήμη μπορεί να εξηγήσει τα αινίγματα της φύσης και χωρίς αυτήν,δηλώνοντας την ύπαρξη πολλαπλών συμπάντων.
Ο Χόκινγκ προωθεί την υπό αμφισβήτηση ριζοσπαστική ιδέα ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία μοναδική και ενιαία θεωρία για την κατανόηση του σύμπαντος και ότι η επιστήμη το καλύτερο που μπορεί να προσφέρει είναι απλώς να ανοίξει πολλά και παράλληλα «παράθυρα» σε μια άπιαστη πραγματικότητα,από τα οποία όμως δεν είναι το ένα πιο «αληθινό» από τα άλλα.Οποιαδήποτε θεωρία για το σύμπαν μπορεί να είναι σωστή,συνεπώς δεν τίθεται θέμα να βρεθεί μια ενιαία θεωρία «ομπρέλα»που να καλύπτει τα πάντα και όλες οι άλλες θεωρίες να σβήσουν.
Μια θεωρία που ο Χόκινγκ προτιμά είναι η λεγόμενη «Μ-θεωρία» των χορδών ,η οποία όπως πιστεύει αρκεί να εξηγήσει τα κεντρικά μυστήρια της φύσης ,δηλαδή γιατί υπάρχει κάτι και όχι τίποτε,γιατί υπάρχουν αυτοί οι φυσικοί νόμοι και όχι άλλοι κλπ.Η Μ-Θεωρία προβλέπει ότι παρά πολλά σύμπαντα δημιουργήθηκαν εκ του μηδενός και υπάρχουν παράλληλα με το δικό μας .Στο πλαίσιο αυτό ,ο Χόκινγκ θεωρεί ότι δεν χρειάζεται καθόλου ο Θεός για να εξηγήσει όλα αυτά ,αλλά αρκούν οι χορδές και τα πολυσύμπαντα,που εξηγούν την «αυθόρμητη δημιουργία».
Ο Χόκινγκ επικαλείται ιδιαίτερα την ανακάλυψη, το 1992, ενός πλανήτη σε τροχιά γύρω από ένα άστρο άλλο από τον Ήλιο. «Αυτό καθιστά τη σύμπτωση των συνθηκών μας (ένας μόνο Ήλιος και μια τέλεια απόσταση ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο) πολύ λιγότερο αξιοσημείωτη, πολύ λιγότερο πειστική ως απόδειξη ότι η Γη σχεδιάστηκε προσεκτικά με το συγκεκριμένο στόχο να μας ικανοποιεί, εμάς τους ανθρώπους».
Χαρακτηριστικές είναι και οι απόψεις του Αινστάιν για την επιστήμη και τη θρησκεία.«Η επιστήμη κατηγορήθηκε για κατώτερη ηθικότητα, αλλά αυτή η κατηγορία είναι άδικη. Η ηθική συμπεριφορά του ανθρώπου μπορεί να βασίζεται αποτελεσματικά στην συμπάθεια, στην ανατροφή και στους κοινωνικούς δεσμούς, δεν είναι απαραίτητη η θρησκευτική βάση. Θα ήταν σίγουρα πολύ μικρόχαρος ο άνθρωπος που θα περιοριζόταν από το φόβο και την τιμωρία ή την ελπίδα της μετά θάνατον ανταμοιβής».
«Μόνο το κοσμικό θρησκευτικό συναίσθημα είναι το ισχυρότερο και ευγενέστερο κίνητρο για την επιστημονική έρευνα. Η θρησκεία των απλών ανθρώπων είναι διαφορετική από των επιστημόνων. Για τους απλούς ανθρώπους ο Θεός είναι ένα Όν που ελπίζουν να επωφεληθούν από την καλοσύνη του, και που φοβούνται την τιμωρία του».
«Το θρησκευτικό όμως συναίσθημα των επιστημόνων παίρνει τη μορφή ενός παράφορου θαυμασμού του φυσικού νόμου που αποκαλύπτει μια ανώτερη διάνοια.»
«Πιστεύω στον θεό του Σπινόζα*, που αποκαλύπτει τον εαυτό του στη σοφή αρμονία του κόσμου, και όχι σ` έναν θεό που ασχολείται με τις τύχες και τις πράξεις των ανθρώπων».
«Θέλω να ξέρω τις σκέψεις του Θεού. ΄Ολα τα άλλα είναι λεπτομέρειες».
«Δεν υπάρχει τίποτα το θεϊκό στην ηθική. Είναι μια καθαρά ανθρώπινη υπόθεση»
Χαρακτηριστικές είναι και οι απόψεις του Αινστάιν για την επιστήμη και τη θρησκεία.«Η επιστήμη κατηγορήθηκε για κατώτερη ηθικότητα, αλλά αυτή η κατηγορία είναι άδικη. Η ηθική συμπεριφορά του ανθρώπου μπορεί να βασίζεται αποτελεσματικά στην συμπάθεια, στην ανατροφή και στους κοινωνικούς δεσμούς, δεν είναι απαραίτητη η θρησκευτική βάση. Θα ήταν σίγουρα πολύ μικρόχαρος ο άνθρωπος που θα περιοριζόταν από το φόβο και την τιμωρία ή την ελπίδα της μετά θάνατον ανταμοιβής».
«Μόνο το κοσμικό θρησκευτικό συναίσθημα είναι το ισχυρότερο και ευγενέστερο κίνητρο για την επιστημονική έρευνα. Η θρησκεία των απλών ανθρώπων είναι διαφορετική από των επιστημόνων. Για τους απλούς ανθρώπους ο Θεός είναι ένα Όν που ελπίζουν να επωφεληθούν από την καλοσύνη του, και που φοβούνται την τιμωρία του».
«Το θρησκευτικό όμως συναίσθημα των επιστημόνων παίρνει τη μορφή ενός παράφορου θαυμασμού του φυσικού νόμου που αποκαλύπτει μια ανώτερη διάνοια.»
«Πιστεύω στον θεό του Σπινόζα*, που αποκαλύπτει τον εαυτό του στη σοφή αρμονία του κόσμου, και όχι σ` έναν θεό που ασχολείται με τις τύχες και τις πράξεις των ανθρώπων».
«Θέλω να ξέρω τις σκέψεις του Θεού. ΄Ολα τα άλλα είναι λεπτομέρειες».
«Δεν υπάρχει τίποτα το θεϊκό στην ηθική. Είναι μια καθαρά ανθρώπινη υπόθεση»
*Βaruch Sponoza γεννήθηκε στο Άμστερνταμ το 1632.Συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες μορφές του ορθολογιστικού ρεύματος που κατέκλυσε την Ευρώπη του 17 αιώνα.
Στις φιλοσοφικές πραγματείες του ο Σπινόζα λίγο-πολύ αρνείται την αθανασία της ψυχής έντονα, απορρίπτει την έννοια του Θεού του Αβραάμ, του Ισαάκ και του Ιακώβ και θεωρεί πως ο νόμος ούτε δόθηκε κυριολεκτικά από το Θεό, ούτε δόθηκε δεσμευτικά στους Εβραίους, αμφισβητώντας ευθέως την ιδέα περί εκλεκτού λαού.Αφορίστηκε από την Εβραική κοινότητα,η πράξη αφορισμού δεν ακυρώθηκε ποτέ.
27 σχόλια:
Πολλές οι απόψεις και παντα διίστανται...
θα προσθέσω λίγο την αναδρομή στη χρονική στιγμή όπου εδραιώθηκε ο Χριστιανισμός, από ποια ρευματα υιοθέτησε φιλοσοφικές θεωρίες και τις προσάρμοσε στις Ηθικές Αξιες της Εποχής..
Στο σκοταδι μας δε θα πεσει εύκολα φως...
Θελει νιωθω συνδυασμό Γνώσης και Διαίσθησης..
Δεν ασπάζομαι τον σχοχασμό "Η αδυναμία μας να αποδείξουμε ότι δεν υπαρει Θεός, αποδεικνύει την ύπαρξή του"..
Το Συμπαν αυτονομο και αυτοφυές άνθισε...και καπως έτσι κινειται μεσα σε ανακυκλώσεις υλης και ενεργειας...
Σημείο Υψιστης Κωδικοποιησης η απαρχή...
Δεν υπαρχει δημιουργία εκ του Μηδενος..
κι αν όντως Υπαρχει Θεός που δημιουργησε το Συμπαν....
Τότε, ποιος δημιουργησε το Θεό??...
φιλι.....αθρησκο.....
Αν άρχιζα να σχολιάζω σοβαρά θα έγραφα κανέναν τόμο. Θα αρκεστώ όμως να πω ότι ποτέ, ποτέ όμως, ο συντηρητισμός και ο σκοταδισμός, η προσκόλληση σε ανώτερες επιταγές και άλλες τέτοιες ηλιθιότητες, δεν οδήγησαν πουθενά τον άνθρωπο. Αν υπάρχει Θεός, καλά κάνει. Ας κοιτάξουμε λίγο τα δικά μας και ας τον αφήσουμε κι αυτόν στα δικά του. Αν σταματήσουμε να πειραματιζόμαστε, να ανακαλύπτουμε, να φτιάχνουμε θεωρίες, να εφεύρουμε, να προσπαθούμε εν τέλει να καταλάβουμε, να αποκωδικοποιούμε και να δαμάζουμε την φύση γύρω μας, δεν θα αμς μείνει τίποτα άλλο παρά να πεθάνουμε!
Κι αν πεθάνουμε και δεν υπάρχει η μετά θάνατον ζωή που τόσο διατυμπανίζουν οι σταυροφόροι της ξετσιπωσιάς; Μα την αλήθεια, θα ήταν πολύ ειρωνικό το αστείο.
Πιστεύω ότι το μοναδικό που επιτρέπεται και οφείλει να χαλιναγωγεί την επιστήμη είναι ο σεβασμός στην ζωή και την ευμάρεια των ανθρώπων καθώς και του οικοσυστήματος και του περιβάλλοντος. Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση, άλλωστε θυμάμαι σε προηγούμενη ανάρτησή σου που είχε γίνει ένα ςμικρός χαμός σχετικά με την έννοια της ηθικής στην επιστήμη.
κι όμως έρχεται καμιά φορά η ώρα που η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά κι εναποθέτει τις ελπίδες της στο Θεό...πώς λοιπόν να μην πιστεύω ότι υπάρχει ανώτερη δύναμη??
http://www.youtube.com/watch?v=lGiaOFvU4PA
Κένταυρε
Πολύ ωραίο θέμα. Θα επιστρέψω.
Η μεγάλη παρανόηση ξεκινά από το τι ονομάζει ο καθένας "Θεό".
- Για τους περισσότερο απλοϊκούς είναι ο προσωπικός "φύλακας-άγγελος". Κάθε άνθρωπος έχει ανάγκη υπερβατικής "προστασίας" και έχει πλάσει για αυτόν το σκοπό, υποσυνείδητα, μια υπερφυσική δύναμη που ασχολείται με αυτόν.
- Για τους λιγότερο απλοϊκούς είναι ο πλαστός "θεός" των διαφόρων θρησκειών (του Χριστιανισμού, του Βουδισμού, του Μωαμεθανισμού, της Ολυμπιακής Θρησκείας, της Βαβυλωνιακής Θρησκείας και πάει λέγοντας).
- Για τους ερευνητές της Φυσικής είναι "η αιτία της δημιουργίας του Σύμπαντος".
Νομίζω ότι η ύπαρξη ή όχι θεού είναι θέμα της "Φυσικής του Απώτατου Μέλλοντος"
Οποιαδήποτε προτεινόμενη θεωρία περί αυτού είναι και θα παραμείνει πάντοτε φιλοσοφική εικοτολογία.
Βέβαια το κρίσιμο ερώτημα είναι:
- Ο Θεός δημιούργησε το Σύμπαν και δεν παρεμβαίνει στην εξέλιξή του.
ή
- Ο Θεός δημιούργησε το Σύμπαν και συνεχίζει να το "φροντίζει" (παρεμβαίνοντας μεταφυσικά στην εξέλιξή του)?
Η Επιστήμη υποστηρίζει το πρώτο. Δεν υπάρχει πουθενά κάποια ένδειξη ότι ο Θεός παρεμβαίνει και, παραβαίνοντας τους Φυσικούς Νόμους, "διορθώνει" την πορεία των πραγμάτων.
Η Θρησκεία δέχεται φυσικά το δεύτερο. Οπότε οι άνθρωποι έχουν ανάγκη τα ιερατεία που "μεσολαβούν" και, με δεήσεις, ψαλμωδίες, νηστείες κ.α, πετυχαίνουν "ρουσφέτια" υπέρ των πιστών.
Μου φαίνεται φρικτό να υποστηρίζει κανείς ότι ο Θεός δεν είναι αξιοκρατικός και κάνει "ρουσφέτια" (χρησιμοποιώντας π.χ. "θαύματα"). Όμως οι περισσότεροι άνθρωποι έναν τέτοιο θεό θέλουν: Ρουσφετολόγο.
@~k.a.k.i.a-p.~
Έβαλες τη ποιητική πινελιά σου στη καρδιά του προβλήματος.Σημείο Υψιστης Κωδικοποιησης η απαρχή...
Δεν υπαρχει δημιουργία εκ του Μηδενος..
Στην αιτιοκρατία είναι δόγμα αυτό.
@Dimo
.....δεν οδήγησαν πουθενά τον άνθρωπο.Τον οδηγούν εκεί που θέλουν οι κάθε είδους εξουσιαστές της ανθρώπινης σκέψεις.
ღ oneiremata ღ
H αδυναμία της επιστήμης να δώσει απαντήσεις, λύσεις στα προβληματά του,να λυτρωθεί από το πόνο δεν μπορεί να ερμηνευθεί σαν ύπαρξη του Θεού.
@ΜΑΜΟΥΝΙ
Mακάρι οι αναγνώστες να δουν το video,συμληρώνει την ανάρτηση.
@IonnKorr
Το πρώτο σχόλιο σου μεθοδεύει πολύ σωστά στο τι έχουμε στο νου για Θεό.
Iona νομίζω ότι οδηγούμεθα σε άρνηση της αιτιοκρατίας,ψάχνουμε στη γέννηση από το μηδέν.Σε αυτό εστιάζονται οι σύγχρονες θεωρίες.
Δεν πρέπει να κατηγορούμε τον απλοικό άνθρωπο ,αυτός μέσα στην άγνοια του για όλα τα μυστήρια γύρω του,ακόμη και το σύνεφο που ταξιδεύει,τα χρώματα στο ηλιοβασίλεμα είναι μυστήρια,ακουμπά στη Θρησκεία γιατί την αιτιοκρατία την έχει μάθει να ισχύει από παιδί.
Κένταυρε
για να μην παρεξηγηθώ...
Εννοείται ότι δεν περιφρονώ ή κατηγορώ τον απλοϊκό άνθρωπο. Απλά, κατηγοριοποιώ τις απόψεις. Άλλο κατηγοριοποίηση άλλο κατηγορία.
Άλλωστε, θεωρώ την ύπαρξη της Θρησκείας (όπως και της Πολιτικής και του Ποδόσφαιρου) απαραίτητη στην Κοινωνία. Είναι και αυτή μία Παρεπιστήμη παραπλάνησης των ανθρώπων και παροχής ψευδαισθήσεων.
π.χ.
- Η Θρησκεία προσφέρει μεταθανάτια ελπίδα αλλά και ψευδαίσθηση "υπερφυσικής προστασίας".
- Η Πολιτική προσφέρει ψευδαίσθηση συμμετοχής στην εξουσία
- Το Ποδόσφαιρο προσφέρει την ψευδαίσθηση συμμετοχής σε ομάδα και μία δυνατότητα "απέκκρισης" της εσωτερικής βιαιότητας.
- η Αστρολογία προσφέρει ψευδαίσθηση γνώσης του μέλλοντος
- τα Τυχερά Παίγνια παρέχουν ψευδαίσθηση άκοπου πλουτισμού.
Όμως, οι περισσότεροι απλοί άνθρωποι ζουν με ψευδαισθήσεις και αν τους τις στερήσεις, πιθανότατα, θα οδηγηθούν στην τρέλλα.
Άρα, όλες οι παραπάνω Παρεπιστήμες (συμπεριλαμβανομένης της Θρησκείας) επιτελούν καίριο κοινωνικό έργο και είναι άκρως απαραίτητες για την συνοχή και μη-διάλυση των Κοινωνιών.
@Ionn
Δεν πρέπει να κατηγορούμε τον απλοικό άνθρωπο....δεν αφορά εσένα,είναι έκφραση κατανόησης για αυτούς τους ανθρώπους που δεν κατόρθωσαν να αποκτήσουν μια Ακαδημική παιδεία ώστε να έχουν μια αντίληψη του κόσμου μακριά από δόγματα και εξ αποκαλύψεως αλήθειες.
O Αινστάιν σ'ένα γράμμα του το 1945 (σχετικά με τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις): "Είναι πάντοτε παραπλανητικό να χρησιμοποιούμε ανθρωπομορφικές αντιλήψεις για πράγματα έξω απο την ανθρώπινη σφαίρα - σφαλερές παιδικές αναλογίες"
και τελικά αυτό το "γιατί" που διατηρεί αναπάντητο και ο Stephen Hawking ...
δεν πιστεύω να περιμένεις να το απαντήσει ..ένα ξωτικό
και μέχρι να δοθούν ασφαλείς απαντήσεις ας κρατήσουμε την συμβουλή του περι αγάπης !!
Καληνύχτα στ'άστρα !!
η επιστήμη δεν τα έχει εξηγήσει όλα, μήπως δεν μπορούν να εξηγηθούν; Σίγουρα η θρησκεία χρησιμοποιήθηκε και ακόμη χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των πολλών και έχει γίνει πολλές φορές αφορμή για πολέμους! Αυτό όμως δεν είναι θρησκεία, κατά την γνώμη μου ούτε η παραδοχή ότι ο Θεός τα έφτιαξε όλα από το μηδέν κλπ κλπ... θα συμφωνήσω με το ξωτικό στη συμβουλή περί αγάπης. Με όπλο το υπέρτατο αυτό συναίσθημα, όλα χάνουν την σημασία τους και η αρμονία χαρακτηρίζει τη ζωή μας..
Καλό ξημέρωμα!
@ξωτικό
Να υπογραμίσω τις τρεις συμβουλές του που μας χάρησε το ΜΑΜΟΥΝΙ
1o Na κοιτάτε ψηλά στα αστέρια και όχι κάτω στα πόδια σας.
2ο Ποτέ μη σταματάτε να εργάζεστε.Η εργασία σου δίνει νόημα και σκοπό,και η ζωή είναι άδεια χωρίς αυτή.
3ο Αν είστε τυχεροίκαι βρείτε την αγάπη.Θυμηθείτε ότι είναι σπάνια και μη τη πετάξετε.
Η δεύτερη συμβουλή αφορά τη νεοελληνική κοινωνία που θεοποίησε τη τεμπελιά.
@Margo
To δόγμα στην επιστημονική σκέψη, που είναι ανθρώπινη σκέψη είναι ανύπαρκτη έννοια,τα πάντα είναι υπό διαρκή έλεγχο και αναθεώρηση.Η Θρησκεία όπως λέει και ο Χοκινγς είναι εξουσία ενώ η επιστήμη παρατήρηση που βασίζεται στη λογική.
Τα υπερβατικά δημιουργήματα του ανθρώπινου μυαλού δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είναι η πραγματικότητα του κόσμου.To ανθρώπινο μυαλό είναι τόσο εύπιστο ώστε πιστεύει ακόμη και σήμερα σε αστρολόγους και καφαντζούδες.
Χρόνια Πολλά Αστέρι μου!!!
Νάσαι γερός και δυνατός σαν τα ψηλά βουνά!!!
http://www.youtube.com/watch?v=keC_q3jPxRc&feature=related
@kariatida
Eυχαριστώ!!!
@MAMOYNI
Πως τα καταφέρνεις και είσαι πανταχού παρόν,ευχαριστώ για το ορχηστικό κομμάτι και τις ευχές που το συνοδεύουν.
Τι γιορτάζουμε εδώ...κάτι χρόνια πολλά διάβασα...
Χρόνια πολλά λοιπόν καρδιάς Μιχάλη μου...
Είμαι εντελώς άθρησκη...αλλά όχι άθεη!
ΑΦιλία με τις καληνύχτες μου!!! :)
@Άιναφετς
Σήμερα των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ που φυλάνε το παράδεισο με τη ρομφαία τους.Άθρησκους θέλουμε στο παράδεισο!!!Ευχαριστώ για τις ευχές.
Πέρασα (αν και λίγο αργά) για τα Χρόνια Πολλά:)
Υγεία και αγάπη σε σένα και την οικογένειά σου οι από καρδιάς ευχές μου για όλα τα χρόνια που θα έρθουν!
υγ.Για το θέμα της ανάρτησης, θα επανέλθω γιατί είναι πολύ ενδιαφέρον:)
Χρόνια Πολλά και Καλύτερα.
Ευχές από καρδιάς.
@Astria
@Thalassenia
Eυχαριστώ για τις ευχές
Δημοσίευση σχολίου