" Λίγο να σηκωθούμε
Λίγο ψηλότερα
Λίγο,ακόμα θα ιδούμε
τα μάρμαρα να λάμπουν ,να λάμπουν στον ήλιο.. "
Τα μαθηματικά είναι ένα νοητικό δημιούργημα της ανθρώπινης ευφυϊας και φαντασίας.
Σύμφωνα με το Πυθαγόρα η φύση εκφράζεται με αριθμούς.
Τα μαθηματικά κατά αρχάς είχαν αφετηρία την αισθητή πραγματικότητα,και δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετήσουν πρακτικές ανάγκες ,έτσι δημιουργήθηκε η Γεωμετρία από του Αρχαίους Έλληνες για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της καθημερινότητας και μετέπειτα της αρχιτεκτονικής.
Με τη πάροδο των αιώνων τα μαθηματικά απομακρύνθηκαν από τον αισθητό κόσμο και κατέληξαν να είναι ένα καθαρά αφηρημένο νοητικό δημιούργημα.
Τα αφηρημένα αυτά μαθηματικά είναι δυσνόητα και καθόλου προσεγγίσιμα από το κοινό νου.
Ένας μεγάλος υπηρέτης των αφηρημένων μαθηματικών με πίστη όμως ότι θα πρέπει να εξυπηρετούν πρακτικές ανάγκες επίλυσης των προβλημάτων της επιστήμης και της τεχνολογίας είναι ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή δάσκαλος του Αλβέρτου Αϊνστάιν.
Ήταν γόνος οικογένειας από τη Κωνσταντινούπολη με καταγωγή από τη Βύσσα της Θράκης,γεννήθηκε στο Βερολίνο το 1873 όπου ο πατέρας του ήταν πρεσβευτής της Τουρκίας.Έδειξε από νωρίς τη κλίση στα μαθηματικά αλλά ο πατέρας του έλεγε για τα μαθηματικά "επάγγελμα χωρίς μέλλον" και γιαυτό τον προέτρεψε να σπουδάσει στο τμήμα μηχανικών της στρατιωτικής Ακαδημίας όπου πήρε το βαθμό του ανθυπολοχαγού του μηχανικού το 1895.
Το 1897 τον βρίσκει στη Αίγυπτο βοηθό Μηχανικού στο φράγμα του Ασουάν στο Νείλο.
Μέχρι αυτό το χρονικό διάστημα συμμετέχει σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και συνεχίζει να μελετά μαθηματικά.
Στην Αίγυπτο συνειδητοποιεί ότι η δουλειά του Μηχανικού δεν ήταν αυτό που επιθυμούσε στη ζωή του.Εγκαταλείπει το επάγγελμα του μηχανικού και πάει στη Γερμανία να σπουδάσει μαθηματικά.
Έχει δασκάλους διάσημους μαθηματικούς όπως ο Χέρμαν Σβάρτς.Το 1902 πάει στο πανεπιστήμιο του Γκέτιγκεν για διδακτορικό με θέμα "περί ασυνεχών λύσεων στο λογισμό των μεταβολών" ,όπου διδάσκουν οι διασημότητες των μαθηματικών Χίλμπετρ και Μινκόφσκι.Το 1905 διδάσκει πλέον στο πανεπιστήμιο ως υφηγητής.
Αναζητά εργασία σε Ελληνικό πανεπιστήμιο και το Ελληνικό κράτος του προσφέρει θέση ελληνοδιδάσκαλου σε επαρχιακό σχολείο.Απογοητευμένος ταξιδεύει Παρίσι γνωρίζεται με διασημότητες των μαθηματικών όπως ο Πικάρ και ο Πουανκαρέ.
Το 1909 είναι καθηγητής στο Πολυτεχνείο του Ανόβερου.
Είχε ασχοληθεί επι 10 χρόνια με αφηρημένα μαθηματικά είχε έρθει η ώρα να τα εφαρμόσει στη πράξη μια και είχε παρελθόν μηχανικού.
Δημοσιεύει εργασία με θέμα "Ερευνα επί των βάσεων της Θερμοδυναμικής" όπου περιέχεται και η περίφημη στο κόσμο των Φυσικών "η Αρχή Καραθεοδωρή" που την αναφέρω για ιστορικούς λόγους.
"
Σε κάθε κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας ενός συστήματος υπάρχουν μερικές απείρως γειτονικές καταστάσεις ισορροπίας στις οποίες δεν μπορούμε να φτάσουμε με αδιαβατικές μεταβολές"
Οταν μιλούσε για το θεώρημα του έλεγε "Σύμφωνα με το θεώρημα που έχω τη τιμή να φέρω το όνομα του".
Το 1918 γίνεται καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Βερολίνου αντικαθιστώντας το μεγάλο μαθηματικό Χέρμαν Σβάρτς.Αντιλαμβάνεται τη μεγάλη αξία του θεωρήματος του Σβάρτς το αξιοποιεί και το μετονομάζει σε "λήμμα του Σβάρτς",και έτσι είναι πλέον γνωστό διεθνώς στο κόσμο των μαθηματικών.
Το 1920 συμμετέχει με τη προτροπή του Ελευθερίου Βενιζέλου στη δημιουργία Πανεπιστημίου στη Σμύρνη.
Το 1922 η Μικρασιατική καταστροφή τον βρίσκει στη Σμύρνη δεν φεύγει, ως δημόσιος υπάλληλος με άλλη αίσθηση του καθήκοντος προσπαθεί να περισώσει ότι ο πάμφτωχος ελληνικός λαός του είχε εμπιστευθεί,τη βιβλιοθήκη και όργανα φυσικής που υπάρχουν ακόμα στο Μουσείο Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Από το 1922 έως το1924 είναι καθηγητής στο Πολυτεχνείο στο τομέα των μαθηματικών και της μηχανικής.
Το 1924 η μητέρα πατρίδα διώχνει πάλι το παιδί της,εγκαταλείπει την Ελλάδα και γίνεται καθηγητής στο Πανεπιστημίου του Μονάχου διάδοχος του μεγάλου μαθηματικού Λίντεμαν.
Στο Μόναχο είχε προσκληθεί από το μεγάλο της επιστήμης της δομής του ατόμου , Ζόμερφελντ.
Ο οποίος είχε πει: "το Πανεπιστήμιο του Μονάχου είναι αρκετά μεγάλο για να έχει τη πολυτέλεια ενός Καραθεοδωρή".
Υπήρξε μέλος της Ακαδημίας Βερολίνου,Μονάχου,Γκέντιγκεν,Κολωνίας,Αθηνών,Ρώμης.
Το έργο του μεγάλο.Λογισμός των μεταβολών,Σύμμορφες απεικονίσεις,μερικές διαφορικές εξισώσεις,πραγματικές συναρτήσεις,μιγαδικές συναρτήσεις,γεωμετρική οπτική,θερμοδυναμική,θεωρία συνόλων,πολυδιάστατοι χώροι,αστρονομία.
Αποδεικνύει το θεώρημα του Πουανκαρέ.
Στις εργασίες του στην οπτική βασίζεται η κατασκευή ενός από τα τηλεσκόπια στο Αστεροσκοπείο του Πάλομαρ.
Θεωρείται ο δάσκαλος του Αϊνστάιν ,διότι ο Αϊνστάιν βασίστηκε στις εργασίες του και δημιούργησε την ειδική θεωρία της σχετικότητας.
Ο Αϊνστάιν βρέθηκε στην ανάγκη να δεχθεί το τετραδιάστατο χωροχρόνο,εδώ ζήτησε τη βοήθεια του Καραθεοδωρή, όπως φαίνεται απο την αλληλογραφία του Αϊνστάιν προς το Καραθεοδωρή που αποκάλυψε η κόρη του μετά το θάνατο του.
Η συμβολή του στη Θεωρητική Φυσική είναι τεράστια διότι συνέβαλε στη μαθηματική θεμελίωση τομέων της φυσικής όπως η γεωμετρική οπτική,η θερμοδυναμική,η μηχανική,η σχετικότητα.
Έχει 232 εργασίες δημοσιευμένες οι 162.
Ήταν Ελληνολάτρης και Αρχαιολάτρης.Στο σπίτι δεν επέτρεπε άλλη γλώσσα εκτός από τα Ελληνικά.
Πέθανε στο Μόναχο το 1950 όπου και ο τάφος του.
Προσωπικότητα άγνωστη στην Ελλάδα για πολλά χρόνια, τα τελευταία χρόνια έγινε προσπάθεια να γίνει γνωστό το έργο του στο ευρύ κοινό.
Το 1994 το Ελληνικό κράτος τον τίμησε με την έκδοση γραμματοσήμου.
Δεν πλούτισε από την επιστήμη του ,αλλά ήθελε η επιστήμη του να πλουτίζει.
Πηγή πληροφοριών η 5 τομη έκδοση του έργου του από τη Βαυβαρική Ακαδημία Επιστημών.
Η ανάρτηση αφιερώνεται στο φίλο Δημήτρη,που τα καράβια του μου θυμίζουν τα πνευματικά ταξίδια που έκανα και τα πραγματικά που δεν έκανα.
27 σχόλια:
Αστέρι μου!!! Έκανες αφιέρωμα αντάξιο της προσωπικότητας αυτού του μεγάλου επιστήμονα!
Στο Εξωτερικό τον γνώριζαν και εκτιμούσαν την μεγάλη αξία του και εμείς εδώ ως συνήθως στον κόσμο μας...όπως σωστά αναφέρεις τον τελευταίο καιρό έχει γίνει προσπαθεια (επιτέλους) να γίνει γνωστός στο ευρύτερο κοινό.. επιτρέπεται ποτέ να μη μας είχε μιλήσει κανένας καθηγητής μαθηματικός γι'αυτή τη φυσιογνωμία;
Eυχαριστούμε πολύ για όλες τις πληροφορίες!
Γεια σου δασκαλε, ποσοι αραγε σαν τον ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ δεν εχουν αξιοποιηθει απο αυτο το δυσκινητο και νωθρο κρατικο μηχανισμο. Ενα γραμματοσημο αξιωθηκε το κρατος να κανει γι'αυτον το ΔΑΣΚΑΛΟ και στην κομοτινη εναν ανδριαντα και ενα αφιερωμα στην ετ3..........................
Mέχρι να φτάσω με πρόφτασαν τα δυσάρεστα της έκρηξης και προστίθεται η θλίψη στο γιατί δεν τιμάει αυτή η χώρα όπως ΤΗΣ πρέπει τους άξιους ανθρώπους της.Τα τελευταία χρόνια πιο πολλές διαψεύσεις έχω διαβάσει για το αν ήταν δάσκαλος του Αϊνστάιν παρά κάτι που να τον τιμά και να τον κάνει γνωστό στα παιδιά μας.....
Σ'ευχαριστώ λοιπόν
@Κariatida62
@Dimitris
Στο κόσμο της Φυσικής των Μαθηματικών είναι γνωστός,τώρα στο πολύ κόσμο είναι δύσκολο να εξηγήσεις τη σημασία του έργου του.Σίγουρα οι φανφάρες τύπου Νίκος Γκάλης είναι πασίγνωστες γιατί επάνω του παίζει χρήμα..Η κρίση αξιών έφερε και την οικονομική κρίση.
Καλός ο αθλητισμός αλλά όλα έχουν το μέτρο τους.
Κάλεσε ποτέ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας διακεκριμένους Έλληνες να τους τιμήσει?
Έχει τιμήσει το δάσκαλο του ορεινού χωριού που μέσα σε αντίξοες συνθήκες μαθαίνει γράμματα στα ελληνόπουλα και είναι η μόνη πηγή που δείχνει το ορθό απέναντι στη προπαγάνδα της tv.
Είναι τόση η χλεύη της γνώσης ώστε αυτούς τους νέους που διακρίνονται τους λέμε φυτά.
@ξωτικό
Για μας που είμαστε σχετικοί, το ερώτημα αν ήταν δάσκαλος του Αϊνστάιν ή όχι δεν έχει καμιά αξία το ζήτημα απασχολεί μη επιστημονικούς κύκλους για τους δικούς τους εθνικιστικούς σκοπούς.Στην επιστήμη τίποτα δεν γίνεται με παρθενογένεση.
Ο Αϊνστάιν ήταν Φυσικός και όταν δημιούργησε τις θεωρίες του ήταν αποκομμένος από τη Πανεπιστημιακή κοινότητα σε ένα γραφείο ευρεσιτεχνιών.
Η θεωρία μου δημιούργησε είναι εξ ολοκλήρου μαθηματικοποιημένη ,είναι γνωστό ότι η Θεωρητική Φυσική είναι κλάδος των μαθηματικών.
Ο Αϊνστάιν αναζήτησε βοήθεια από την Ακαδημαϊκή κοινότητα για τα μαθηματικά.
Ο Μινκόφσκι ήταν δάσκαλος του Καραθεοδωρή και είχε ασχοληθεί με τους ν-διαστατους ευκλείδειους και μη χώρους,και λογισμούς μεταβολών,και μετασχηματισμούς που ιδιαίτερα ασχολήθηκε στις εργασίες του ο Καραθεοδωρής, περιστρέφοντο σε αντικείμενα που ασχολήθηκε ο Αϊνστάιν.
Ο Καραθεοδωρή ήταν αυτός που σαν Ακαδημαϊκός δάσκαλος οργάνωσε τις θεωρίες .
Η αλληλεπίδραση είναι προφανής.
Σβαρτς,Μινκόφσκι,Καραθεοδωρή έδωσαν το μαθηματικό εργαλείο για να δημιουργήσει το τετραδιάστατο χωροχρόνο.
Ένας χώρος που γνωρίζω ελάχιστα, ακουστά μόνο είχα το όνομά του..
Οι διαψεύσεις για το αν ήταν δάσκαλος του Αϊνστάιν μου φαίνονται ανόητες, γιατί ακόμη κι αν δεν υπήρχε απ' ευθείας επαφή των δύο επιστημόνων (δεν το αμφισβητώ φυσικά) η πολύ μεγάλη συνεισφορά του Καραθεοδωρή στα μαθηματικά δεν μπορεί να μην επηρέασε τον Αϊνστάιν όπως και το μέλλον των μαθηματικών και της Φυσικής επιστήμης γενικότερα.
Λυπήθηκα όμως για τον τρόπο που η Ελλάδα του συμπεριφέρθηκε, αφού και τότε όπως και τώρα, το μόνο που κάνει καλά είναι να διώχνει τους άξιους και να κρατά τους ανάξιους που την κρατούν χαμηλά.
Ο αδελφός μου ακαδημαϊκός Χημικός, παθιασμένος με την επιστήμη του, διαπρέπει στο εξωτερικό αφού η Ελλάδα του έκλεισε όλες τις πόρτες. Δεν τον συγκρίνω με τον Καραθεοδωρή φυσικά, όμως το συναίσθημα της αδικίας είναι το ίδιο.
Καλό Πάσχα Κένταυρε.. με αγάπη!
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που η Ελλάδα φαίνεται ότι διώχνει τα παιδιά της.
1)Αναξιοκρατία Ακαδημαϊκή και εργασιακή
2)Μικρή χώρα με περιορισμένες δυνατότητες στη χρηματοδότηση της έρευνας.
3)Πανεπιστημιακά ιδρύματα στο εξωτερικό που επενδύουν στη ευφυΐα.
Έχω μια ξαδέλφη στην Αμερική καθηγήτρια στη γναθοχειρουργική στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης .Όταν βλέπω τη φωτο της στην ιστοσελίδα της συγκινούμαι γιατί ξέρω πως ήταν ο μπαμπάς της όταν έφυγε στη ξενιτιά, όταν τα παιδιά του ήταν μικρά τώρα διαπρέπουν ,αν ήταν εδώ θα ήταν απλώς μια καλή οδοντίατρος.
Έτσι και ο αδελφός σου διαπρέπει γιατί υπάρχουν δυνατότητες να διαπρέψει.
Όσοι για κάποιους λόγους δεν φύγαμε έχουμε την αίσθηση του παραγκονισμού,αλλά δεν το βάζουμε κάτω αγωνιζόμαστε τουλάχιστον «να μη ρίξουμε τα ιερά και τα όσια της κυσί»
Καλό Πάσχα ο αέρας του νησιού σου να κρατά το νου σου και τη Μουσική σου καθαρή
Κάποτε στα μαθήματα επιλογής της Γ΄ Λυκείου υπήρχε και η "Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας". Αναρωτιέμαι αν διδάσκεται σε κάποιο σχολείο, όπως αναρωτιέμαι και αν περιελάμβανε και το όνομα του Καραθεοδωρή.
Έτυχε να ψάξω λίγο περισσότερα στοιχεία γι' αυτόν, όταν συνάντησα το όνομά του μελετώντας για τα Μικρασιατικά (η καταγωγή του π.χ. δεν ήταν πολίτικη, αλλά από το Μποσνοχώρι της Θράκης -ελληνιστί: Βύσσα, σήμερα:Νέα Βύσσα- και το όνομα της οικογένειας ήταν Καραθεοδωρή -χωρίς το τελικό ς).
Είναι προφανές ότι δεν έχω τις ειδικές γνώσεις να εκτιμήσω την επιστημονική συνεισφορά του, αλλά σκέφτομαι ότι, αν ήμουν μαθήτρια, θα ήθελα να έρθω σ' επαφή με την ιστορία της ανθρώπινης γνώσης κυρίως για το λόγο ότι θ' αποκτούσα μια σφαιρικότερη γνώση για την ανθρώπινη πορεία.
Συνάδελφοι των θετικών επιστημών συχνά παραπονιούνται ότι το μάθημά τους περιορίζεται στη διδασκαλία νόμων και τεχνικών μεθόδων, κάτι που "ψυχραίνει" την όλη διαδικασία, μακαρίζοντας τους φιλολόγους.
Πόσο δύσκολο είναι ν' αναφερθούν μέσα στην τάξη μερικές από τις πληροφορίες που τόσο ωραία μας παρουσίασες εδώ; Δεν θα έκανε πιο οικείο το αντικείμενο στα παιδιά η παρουσίαση του προσώπου "πίσω από τη θεωρία"; Δεν θα προκαλούσαν ερωτήσεις μέσα στην τάξη αυτές οι πληροφορίες, ώστε απ' αυτές να ξεκινήσει μια πορεία προς τη γνώση;
@Yπατία η Αλεξανδρινή
Με προβλημάτισε το Καραθεοδωρή και ς,και αποφάσησα να βάλω το ς.Γιατί και το Πανεπιστημιακό βιβλίο της εποχής μου έλεγε Καραθεοδωρής.
Το 1990 περίπου είχε γίνει αναμόρφωση του βιβλίου Φυσικής με συγγραφέα τον Ανδρέα Κασσέτα ,στο βιβλίο αυτό υπήρχαν και ιστορικά στοιχεία για τους επιστήμονες και στοιχεία ιστορίας της Φυσικής το βιβλίο πολεμήθηκε από τους Φυσικούς με αυστηρή κριτική,διότι η ύλη των πανελληνίων δεν μπορούσε να διδαχθεί με βάση αυτό το βιβλίο.Αντικαταστάθηκε με τα σημερινά βιβλία που έχουν σε πράσινο ένθετο κείμενο με φιλοσοφικούς και ιστορικούς προβληματισμούς,κανένας εκπαιδευτικός όμως δεν ασχολείται με αυτά,λόγω πανελληνίων.
Στη Γ' Λυκείου που τέτοιες σκέψεις.
Εγώ αναφέρομαι κυρίως στη Α Λυκείου.Κανονικά πρέπει να αρχίζει από τα Φυσικά του Αριστοτέλη σε σύγκριση με τις σύγχρονες απόψεις.
Αυτό το μάθημα επιλογής δεν το προτιμούν οι μαθητές προτιμούν Ιστορία της Τέχνης.
...στο δικό μας σχολείο τίποτε από αυτά :(
Είχες δίκιο στο πρώτο σου σχόλιο στα μέρη μου: οι πανελλαδικές εξετάσεις δολοφονούν κάθε διάθεση για γνώση στους μαθητές και για παροχή ουσιαστικής παιδείας εκ μέρους των εκπαιδευτικών!
@Υπατία
Αγαπητή φίλη ακολούθησα τις υποδείξεις σου και έκανα της απαιτούμενες διορθώσεις.
Η ανάρτηση αυτή δημοσιεύται σήμερα και στο ειδησεογραφικό blog kafeneio-gr.blogspot.com που έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και θα ήταν ενδιαφέρον να δεις την υποδοχή που είχε.
Δασκαλε καλημερα, μπηκα στο ελληνικο καφενειο, εκει γινεται κολαση, οτι θελει ο καθ'ενας λεει, σιγα την επισκεψιμοτητα, ου εν τω πολλω το ευ.
Μόλις γύρισα από το "καφενείο". Κρίμα στην ανάρτησή σου, Μιχάλη!
Έχω την αίσθηση ότι η μεγάλη επισκεψιμότητα γίνεται και εύκολος στόχος ανεγκέφαλων. Να μας λείπει!
@Dimitris
@Yπατία
Σε αυτή την ιστοσελίδα έχω δημοσιεύσει τις περισσότερες αναρτήσεις μου.
Ακριβώς καλοί μου φίλοι ήθελα να δείξω σε τι σύγχυση βρίσκεται ο κόσμος που σχολιάζει άλλα αντί άλλων και βγάζει ότι απωθημένο έχει από μέσα του.Οπως εύστοχα λές Δημήτρη ουκ εν τω πολλώ το ευ.
Περασα να σου ευχηθώ δάσκαλε Καλό Πάσχα, υγεία και ευτυχία σε σένα και όλους που αγαπάς
Mόλις πέρασα από το καφενείο......
δεν ξαναπατάω όπως καταλαβαίνεις....
απ'ότι κατάλαβα είναι 2 ,3, τύποι όλοι κι όλοι που γράφουν σε όλες τις αναρτήσεις με το ίδιο απαράδεκτο τρόπο ..κρίμα την ανάρτησή σου που λέει και η Υπατία και δεν καταλαβαίνω τι άλλο πρέπει να γράφουν για να θεωρείται απο τους διαχειριστές υβριστικό και προσβλητικό και να μην δημισιεύεται όπως γράφουν στο παραθυράκι των σχολίων...άρα δεν τους ενοχλεί άρα ......
καληνύχτα
Πέρασα να πω μια καλησπέρα-καληνύχτα, και είδα αυτή την ωραία ανάρτηση! Υπεροχη φυσιογνωμία ο Καραθεοδωρίς (νομίζω έγραφε το όνομά του με "ι") Θα ξαναέρθω αύριο χωρίς να κλείνουν τα μάτια:))))
Καληνύχτα α και 3α:)
@σταγόνα
Καλό Πάσχα
Μια Γιαγιούλα περιμένω,είδα και τη φωτο της κάπου.....
@ξωτικό
Στα σχόλια που είδες δεν απαντάς,είναι σαν να μην υπάρχουν, δεν απευθύνονται σε κανένα.Ο διαχειριστής του ιστολογίου πολλές φορές συστήνει να μη φεύγουν από το θέμα και ορισμένες φορές αφαιρεί το σχόλιο.
Αρθρογραφούν διάφοροι της Δημοσιογραφίας και της πολτικήςπχ Μπαξεβάνης,Πάσχος,Μανδραβέλης,Ανδρικόπουλος κλπ.
Μια βιολόγος γράφει συχνά άρθρα εξαιρετικότατα ,Ιστορικά θέματα κλπ.
Το ρεσιτάλ με αυτούς είναι όταν γράφει η Λιάνα Γούτα υποψήφια βουλευτής Θεσσαλονίκης, Χημικός Μηχανικός αρθρογραφεί για θέματα περιβάλλοντος ,το άρθρο της συνοδεύεται απο τη φωτό της ,ειναι μια εμφανίσημη κυρία,τότε τα σχόλια υπερβαίνουν κάθε μέτρο,φυσικά και δεν απαντά.
@Άστρια
Καραθεοδωρή διασταυρομένο,και επιβεβαιωμένο από την εξαιρετική Φιλόλογο της παρέας μας Υπατία ,όπως μου υπέδειξε στο σχόλιο της.
Καλό Πάσχα
Aμαν μαυτη τη Γιαγιούλα..:):) όλοι την ψάχνουν.. εδώ γιαγιά εκεί γιαγιά πού ναναι η γιαγια??
Να την.. http://vrohoula.blogspot.com/2010/03/blog-post_03.html
Το καφενείο μου θυμίζει αυτό που λέει ο γιος μου για την θεματολογία του δικού μου μπλοκ.."Κουτσοί στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα" :)
Mην ξαναναρτήσεις εκεί θέματα τόσο ιδιαίτερα όσο αυτό Αστέρι, τα χαραμίζεις...
Τώρα όσο για το όνομα, το "ς" δεν συναντάται στο όνομά του αλλά έχω την εντύπωση ότι αυτό συνέβη διότι έμενε στο εξωτερικό και εκεί τα επίθετα δεν κλείνονται όπως στην Ελληνική γλώσσα. Δεν νοείται ελληνικό όνομα και στην Ονομαστική να είναι ο Καραθεοδωρή! Απλά στο εξωτερικό δεν προφερόταν και έτσι παρέμεινε στην υπογραφή χωρίς το ς...
Εκείνο που θέλω να σημειώσω είναι ότι πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει ν'ακολουθούν αυστηρά την ύλη του σχολικού βιβλίου ή να περιορίζονται μόνο στα γραφόμενά του. Ο καθηγητής πρέπει να εμπνέει με την μέθοδο της διδασκαλίας του, πρέπει πρωτοπορεί και να αφυπνίζει και τον πλέον αδιάφορο μαθητή! Εκεί γίνεται η πρόκληση για τον δάσκαλο, στον αδιάφορο μαθητή και όχι στους επιμελείς...Δυστυχώς οι Έλληνες εκπαιδευτικοί χωλένουν σε όλα αυτά. Το λειτούργημά τους το κάνουν με αγγαρεία και με μοναδικό τους στόχο κάθε χρόνο να έχουν όλο και λιγότερες διδακτικές ώρες! Η κακή απόδοση των μαθητών και η αποτυχία τους στην εμπέδωση των γνώσεων τους δεν απασχολεί και δεν συγκινεί τους ίδιους οι οποίοι φορτώνουν το κακό αποτέλεσμα της απόδοσής τους μόνο στην αδιαφορία των μαθητών θεωρώντας το πρόβλημα αποκλειστικά δικό τους και των γονιών τους! Η έμπειρία μου απο τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας παιδείας, σ'όλες τις βαθμίδες μ' έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι ελάχιστοι αγαπούν την δουλειά τους και την κάνουν μ'ευχαρίστηση. Ένας μεγάλος λόγος της απαξίωσης του σχολείου απο τους μαθητές είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί!
Τέλος θέλω αστέρι να σου ευχηθώ Καλό Πάσχα και νάχεις μια Χαρούμενη Ανάσταση μαζί με τους ανθρώπους π'αγαπάς! Έφυγες και δεν μας χαιρέτισες;)
Έχω διαβάσει πολλα για τον Καραθοδωρή και για την (μαθηματική) βοήθειά του στον Αινστάιν.
Η ανάρτησή σου, σύντομη αλλά περιεκτική και ένα μεγάλο μπράβο που αναδεικνύεις τέτοια θέματα.
Όσο για το σχολείο, μακάρι τα μαθήματα της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Χημείας, της Βιολογίας, της ανθρωπολογίας να τολμήσω να πω και της Μουσικής, να διδάσκονταν με μία σφαιρικότητα που να τα συνέδεε, παραπέμποντας σε νόμους της αρμονίας, της συνέχειας, της αλληλουχίας, της κίνησης και της αδράνειας, του αίτιου και αιτιατού, του τυχαίου και της αναγκαιότητας ..
Ή να υπήρχε ένα άλλο σχετικό με αυτή τη σύνδεση μάθημα που θα έκανε και ιστορική αναφορά για την εξέλιξή τους.
Να σου πω ότι σήμερα διάβασα στην εφημερίδα κάτι και σε θυμήθηκα.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4567724&ct=2
Και να σου εκμυστηρευτώ ότι είναι καιρός που θελω να κάνω μία ανάρτηση για την "χρυσή τομή" στη φύση. Μετά το Πάσχα ίσως.
Καλό Πάσχα!
υγ. Βεβαίως αυτό ήταν το κατι που υπήρχε στο μυαλό για το όνομα. Η κατάληξη "η" χωρίς "ς" και όχι το "ι" που είπα. Αλλά η νύστα...:))))
@Kariatida62
To θέμα επισκεψιμότητα blog με έχει προβληματίσει.
Θα επιλέξεις ένα κλειστό κύκλο φίλων,που λίγο πολύ τους επιλέγεις και σε επιλέγουνε ή θα κινηθείς σε μεγαλύτερο κοινό σαν αρθρογράφος εγώ επέλεξα κατ αρχάς το πρώτο,και συγχρόνως αν κάτι έχει ευρύτερο ενδιαφέρον να το μεταφέρω σε ευρύτερο κοινό,με στόχο όχι την ανταλλαγή απόψεων αλλά την ενημέρωση.
Αυτό που είδες στο καφενείο είναι η χειρότερη αντιμετώπιση,είχα πολύ καλύτερες.
Το θέμα εκπαίδευση που βάζεις είναι πραγματικό.
Η εκπαίδευση ακολουθεί τις παθογένειες της Ελληνικής κοινωνίας,θα μας δοθεί ευκαιρία να το συζητήσουμε ποιο νηφάλεια.
Δεν έφυγα είδα την ανάρτηση σου.
Ελληνική Λαμπρή
Καλό Πάσχα Καλή Ανασταση σε σένα και την οικογένεια σου.
@Άστρια
Θα κάνω ανάρτηση για τα στοιχειώδη σωμάτια.
κουάρκ,Ηiggs κλπ.
Χρυσή τομή με τη μαθηματική έννοια,και μετά στην αρχιτεκτονική ,Ακρόπολη,μέλισσα κλπ κάντο,εσύ έχεις τη δυνατότητα της φωτό.Πάντως εμένα μου αρέσει περισότερο ο λόγος.
Η ανάρτηση γενικά για να μη κουράζει πρέπει να είναι σύντομη.
Καλή Ανάσταση
@Κariatida62
To θέμα ς,πρόσεχε,το πανεπιστημιακό βιβλίο με ς,σε κείμενα συγγραφέων με ς και χωρίς ς,το γραμματόσημο με ς.
Το βάζω αρχικά με ς,καιλεει η Υπατία ότι από πηγή που την αναφέρει χωρίς ς.Το επιχείρημα σου το σκέφτηκα και εγώ.Κρίνω τη μαρτυρία αξιόπιστη διότι μου αναφέρει πηγή και είναι ειδικός και η γνώμη της έχει βαρύτητα,και το αλλάζω.
Πραγματικά καταπληκτικό αφιέρωμα!!
Για μια τόσο σημαντική προσωπικότητα που όντως ελάχιστοι γνωρίζουμε..Σε ευχαριστουμε!
ΥΓ Ενα εμαιλ της καρυατιδας με εφερε εδω να το αναζητησω!
Δημοσίευση σχολίου